Närvaro-/Frånvarorapportering
Närvaro-/frånvarohantering inom ramen för svenska kollektivavtal är ett område som kräver ett kompetent verktyg. Time Key gör hanteringen effektiv och rationell.
Användarvänliga gränssnitt för snabb och enkel in- och utbokning i pekskärm, webb eller mobil. All information bearbetas av det bakomliggande regelverket (som är konfigurerat efter varje kunds behov) och är direkt tillgängligt för presentation i realtid.
Time Key är ett avvikelsebaserat tidsystem. Poängen med detta är att endast bokningar som ligger utanför regelverkets konfigurerade gränser leder till kompletterande registrering av orsak till avvikelse.
Time Key innehåller alla nödvändiga verktyg för att administrera arbetstidsregler. För förvaltaren av systemet är förändringar enkla att göra och en förändring i en regel får omedelbart genomslag för alla som berörs.
Time Key kombinerar enkelhet för användare med avancerade möjligheter för förvaltaren att lägga upp komplexa regelverk. Time Key kan med sin inbyggda flexibilitet hantera alla kollektivavtal som t.ex. Stål- och metallavtalet, Teknikavtalet, Almega Industri, Allokemisk Industri, Grafisk Industri, IKEM, Massa och pappersindustri, Sågverksavtalet, Hamn och Stuveriavtalet, Lager och E-handel m.m. i kombination med lokalt förhandlade avvikelser.
Ett avancerat behörighetssystem ser till att varje användare har tillgång till relevanta program/funktioner. Webbgränssnitt och mobilappar för tidregistrering finns i olika kompletterande varianter. Efterhandsbokning och administration av sin egen tid alternativt avvikelserapportering eller realtidsbokning.
Attestmomentet är rationellt och fokuserar på användardefinierade avvikelser. Endast avvikelser är föremål för kontroll och attest då alla övriga värden håller sig inom tillåtna gränser.
Time Key sätts alltid i ett sammanhang med omgivande system såsom lön, HRM/HCM, ERP m.m. Time Key är utvecklat för att kommunicera med relevanta omvärldssystem.