Våra Tjänster

SaaS

Vårt servicekoncept bygger på att kunden skall kunna anpassa tjänsten utifrån sina unika förutsättningar och önskemål på servicegrad och tillgänglighet.

Time Keys SaaS tjänst levereras till en fast avgift beräknad på omfattning, volym och SLA. Kunden kan enkelt budgetera för tjänsten och slipper fundera på investeringar och uppgraderingar i hårdvara, operativsystem, infrastruktur samt övervakning, drift och underhåll.

Driftsmiljö/Testmiljö

  • Dedicerade servrar som bestyckats utifrån kundens specificerade behov/krav.
  • Skalskydd, krypterade databaser och kommunikation.
  • Redundanta internetförbindelser.
  • Klimatanpassad serverhall med temperaturövervakning.
  • Video- och larmövervakad serverhall för skydd mot inbrott, vatten och brand.
  • Separat strömförsörjning och UPS för skydd mot strömavbrott och -spikar.

Tjänster

  • SLA baserad på 24/7/365
  • Applikativ & teknisk support på vardagar mellan 08.00-17.00
  • Joursupport övrig tid i händelse av incident.
  • Installation av nya Time Key releaser i samråd med kunden.
  • Daglig backup och lagring av data, rutiner och beredskap för återställande av kundens miljö i händelse av katastrof.
  • Övervakning och kontinuerligt underhåll av server, databas samt operativsystem.
  • Övervakning av nätverkskommunikation.
  • Månatliga SLA rapporter till kund.

 

Funktions- & processoutsourcing (BPO)

Genom att lägga ut ansvaret och handhavandet av administrativa funktioner och processer utanför den egna verksamheten frigör kunden resurser samtidigt som blir det enklare att fokusera på kärnverksamheten.

Time Keys funktions- och processoutsourcing omfattar förutom hårdvaru- och systemdrift även systemförvaltning/-administration och användarsupport.

Vi avlastar våra kunder genom att vi övertar förvaltningsansvaret för Time Key. Våra kunder kan därigenom frigöra tid och resurser till viktigare och mer strategiskt HR-arbete.

Tjänsten innebär att vi övertar ansvar och underhåll av systemförvaltningen. Time Key åtar sig ansvaret för att systemet kontinuerligt administreras och konfigureras efter nya och förändrade behov.

Användarsupport

Användarsupport kan erbjudas antingen som 1:a nivå alternativt 2:a nivå.

1:a nivån av användarsupport betyder att Time Key tar hand om all support avseende användarfrågor för kundens räkning.

2:a nivå innebär att kunden har en egen intern supportorganisation bestående av utbildade och kunniga användare som tar 1:a supportnivån internt och använder Time Key för support gentemot kundens interna supportorganisation.